Follow by Email

Wednesday, 23 July 2014

Well, Anak Kedua :)

Anak kedua ni pelik sikit. bukan sikit tapi BANYAK . Haha. Adalah beberapa ciri_ciri anak kedua yang lekat pada saya ni. Tapi lepas buat research memang banyak sangat . Antaranya :

-Anak kedua ni anak mak . semua benda nak mak dia buat . Haih macam saya lah. tapi tak boleh nak menyendeng sangat , yelah perempuan.
-Degil, keras kepala atau ketegak . memang ciri-ciri ni ada pada saya. Haih, susahlah nak communicate dengan anak kedua ni. keras kepala, semua dia je betul . Haha, so perlu ada kesabaran yang tinggi dengan anak kedua ni :)
-Independent . Hah, ini la kelebihan anak kedua, orang tua kata boleh campak mana-mana je. ye , ini saya akui yang anak kedua independent . so , tak risau la kalau dia keseorangan sebab depa ni pandai bawa diri .
-Hitam Putih. senang cakap kalau dia nak A, memang A la jawab dia, tak boleh nak B. so, faham-faham la :)
-Setia. anak kedua ni kalau dah sayang dan setia, lelaki yang handsome macam mana pun tetap tak boleh nak ubah perasaan terhadap si Dia .
-Tak pandai pujuk. Pheww, ni memang kelemahan saya, saya tak reti nak pujuk orang . Haha , so kalau kawin dengan anak kedua ni, alamatnya pujuk hati sendiri je la ye .
-Peramah / Pandai buat kawan . ye, betul . mereka mudah didampingi, sangat mudah . :D
-Lembut Hati. walaupun anak kedua ni keras kepala tapi hati dia lembut macam sponge. lagi-lagi kalau melibatkan budak-budak, haih saya la tu, haha .
-Arahan . Anak kedua ni tak suka diarah, so anak kedua ni tak boleh la jadi kuli haha, kena jadi CEO agaknya, agaknya CEO kat syarikat terkemuka ni semua anak kedua eh ? haha
-Pemaaf dan Caring . mereka ni memang sangat pemaaf orangnya. dalam erti kata mereka ni susah nak marah . kalau caring pula memang , mereka ni kalau boleh kawan mereka yang jauh pun mereka nak tolong.
-Pakaian . anak kedua ni memang suka baju up to date . bukan baju je tapi semua. haha

Okaylah, itu sahaja dari saya untuk CIRI-CIRI ANAK KEDUA :)



WHAT A DAY !

rasanya macam dah lama menyepikan diri . sedar tak sedar dah tingkatan 5 . kejapnya masa berlalu. Subhanallah.